jueves, 13 de enero de 2011

El naixament de la musica per part dels germans lumiere

El naixement del cinema: els germans Lumière
El cinema
Al 1894, després de veure el funcionament del kinetoscopi d'Edison a l'Exposició de Paris, Antoine Lumière proposà als seus fills la possibilitat de crear un aparell que pogués reciclar l'invent del nord americà i fer-lo útil per a projeccions públiques. Els dos germans començaren a treballar plegats però, ben aviat, Auguste Lumière preferí fer-se càrrec de la part òptica, treballant estretament amb l'òptic Alfred Molteni, mentre Louis Lumière es centrava a trobar el sistema que poguès sincronitzar el pas de la pel·lícula pel davant l'objectiu projector, amb l'ajut del tècnic Charles Moisson.
El problema de la sincronia de totes les parts mecàniques era, de fet, l'atzucac més difícil de resoldre però Louis Lumière trobà la inspiració al sistema emprat per una màquina de cosir, capaç, amb una mecànica simple, de sincronitzar diverses accions alhora.
Finalment, amb un aparell construït per Jules Carpentier, sota les instruccions del mateix Louis Lumière, el cinematògraf fou patentat el 13 de febrer de 1895.
Al llarg de tot aquest any i part dels següents, Louis Lumière, que era dels dos germans qui tenia més aptituds artístiques per a la composició fotogràfica, fou l'encarregat directe de supervisar totes les pel·lícules, mentre el seu germà era el model per a moltes d'elles.
Després de fer diverses presentacions a societats científiques i fotogràfiques feren la seva presentació pública, projectant els films Lumiere al Saló Indi del Grand Café del carrer dels Capuchins de Paris el 28 de desembre de 1895

No hay comentarios:

Publicar un comentario